An analysis of the new Fundeb and its multidisciplinary nature: advances and challenges in the municipal network

Authors

  • Joseilton Ferreira Ribeiro Formação Faculdade Integrada
  • Vania Cassia e Silva Pereira Formação Faculdade Integrada
  • Dielli Cristina Fonseca Mesquita Formação Faculdade Integrada

Keywords:

FUNDEB, Financing, Elementary Education, Basic Education

Abstract

This article is the result of research that aimed to analyze the progress and challenges regarding the interpretation of the new FUNDEB (Fund of Education) and its multidisciplinary nature in the municipal education system of São José de Ribamar; identify legislative budgetary changes regarding public education financing over the years; elucidate points in the new FUNDEB (Fund of Education) and the establishment of municipal education financing; analyze the importance of multidisciplinarity in the school context; and assess the possibilities for updating education systems by hiring non-teaching professionals to work in their schools.

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Author Biographies

Joseilton Ferreira Ribeiro, Formação Faculdade Integrada

Pós-Graduação (MBA) da Formação Faculdade Integrada, em curso ofertado mediante parceria estabelecida entre o Instituto Formação e a Secretaria Municipal de Educação de São José de Ribamar.

Vania Cassia e Silva Pereira, Formação Faculdade Integrada

Pós-Graduação (MBA) da Formação Faculdade Integrada, em curso ofertado mediante parceria estabelecida entre o Instituto Formação e a Secretaria Municipal de Educação de São José de Ribamar.

Dielli Cristina Fonseca Mesquita, Formação Faculdade Integrada

Pós-Graduação (MBA) da Formação Faculdade Integrada, em curso ofertado mediante parceria estabelecida entre o Instituto Formação e a Secretaria Municipal de Educação de São José de Ribamar.

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Published

2025-08-21